Hermetikusok titkai

Egy rendhagyó tanulmány megismerése csak az elfogult, igazán érdeklődő a téma iránt munkacsoportnak ajánlott a hermetikusok titkairól, 7 alapelvük megismerése és átültetése a mindennapi életünkbe példákon és gyakorlatokon keresztül.

Erre a programra előzetes elbirálás során lehet csak jelentkezni. Elérhetőségeink.

„A bölcsesség ajka mindaddig zárva marad, míg értő fülre nem talál.” Kybalion

 

„Az igazság elvei heten vannak. Ő, aki világosan ismeri ezeket, birtokolja azt a Mágikus Kulcsot, melynek érintése előtt a Templom összes ajtaja kitárul.” Smaragdtábláról

 

A hermetikáról

A hermetikát nem lehet megtalálni könyvekben, mert azt szóban tanították. Amit leírtak, azt az alkímia és az asztrológia kifejezéseibe burkolták. Erre azért volt szüksége, hogy a középkorban elkerüljék a teológusok üldözését, akik tűzzel és vassal irtották a titkos tant.

Még az ősi Egyiptomban élt, tanított és gyógyított „Háromszoros Hatalmas” Hermész Triszmegisztosz. A Nagy Tanító elsősorban szóban tanított hermetikai alapelveket, és az elme teremtő és gyógyító erejéről, és csak azoknak, akik átmentek egy megtisztító szertartáson, ők tanultak és fejleszttették képességeiket. Még mindig vitás az az állítás, miszerint a Smaragdtáblát Hermész írta, csak azért, mert tartalmazza azt a mondatot: „ami fenn, úgy lenn”.

Egy legenda szerint Háromszor Hatalmas Hermész sírjában találtak rá, és egy apró smaragdból faragott táblácskára volt vésve a lent olvasható szöveg, a neve Kybalion.

E táblácskát tartják a hermetika forrásának, a mai ezoterikus világkép bölcsőjének.

Köztudott, hogy a Smaragdtáblán lévő írás – a Kybalion – óriási előnyhöz juttat minket, még akkor is, ha nem olvassuk azt, hanem csak megtartjuk. Energiája színtiszta mágia, amely tudattalanunkban felébreszti az isteni mágia erejét.

Mivel a Teremtő a saját képére formált minket, érthető, hogy – azon kívül, hogy vannak saját emberi kreatív képességeink – van ugyanakkor isteni erőnk is. Életünk egyik célja, hogy felfedezzük és megtanuljuk használni ezeket az adottságokat.

A Kybalion gyakorlati, oktató útmutató ahhoz, hogy megértsük és kifejlesszük mágikus isteni képességeinket.

Mivel a Kybalion titokzatos szövege mára elavult, kétféle leírást adok át olvasásra: a régit, vagyis az eredetit és az újjászerkesztett leírást.

Régies változat

Való, hazugság nélkül, biztos és igaz. Ami lent van, ugyanaz, mint ami fent van, és ami fent van, ugyanaz, mint ami lent van — így érted meg az Egy csodáját. Minden az Egyből keletkezett alkalmazkodás által.

Apja a Nap, anyja a Hold, a szél hordozta méhében, a Föld táplálja. Ez a theleszma, a világnemzóje és fenntartója. Ereje akkor teljes, amikor a földbe visszafordul.

Válaszd el a tüzet a földtől, a könnyűt a nehéztől, a tudást a szenvedélytől. Felszáll a Földről az Égbe, aztán újból aláereszkedik a Földre: ezzel egyesíti a felső és alsó szférák erejét. Az uralmat az egész világ felett így nyeri el. E perctől fogva előle minden sötétség kitér. Ez az erők ereje, mert éppen úgy áthatja a finomat, mint a nehezet.  

Ahogyan a Makrokozmosz, úgy születik a  mikrokozmosz. Ez a teremtés titka, minden létesülés kulcsa. Ezért hívnak Hermész Triszmegisztosznak, mert az univerzum mindhárom szintjének titkát ismerem. Amit a Nap művéről mondtam, befejeztem.

A világ alkotott. Az Alkotó a világot magából teremtette. El is különül a világtól, és benne is van a világban. A Teremtés létrehozta a teremtett világ alapelvét: a polaritást. Az első tengelyen az Alkotó és az Alkotás polaritása jelent meg.

A világ (az Alkotás) az Alkotó öntudatlan fele: az anyag és a természet. Az Érzékelő az Alkotó érző és tudatos fele: a Lélek. Az ember a polaritás egyik pontjával, a Lélekkel azonosul, így szemben áll a világgal. Innen ered hite, hogy csupán alászállt az anyagba, míg az lényegétől alapvetően idegen. Ezért azt uralni akarja, vagy éppen ellenkezőleg, ki akar szabadulni belőle.

A Lélek és a világ azonban egy és ugyanaz. Elkülönültségük csupán a megismerést és a tapasztalást szolgálja. A tapasztalás időben és térben — vagyis a világban, a lélekidegen” közegben — zajlik.

A tapasztalás egyet jelent a polaritás — a jó ás rossz — megélésével. A világ polaritásának ciklikus megélése a karma.

A karma valójában nem ok és okozat, hanem a poláris megtapasztalás szükségszerű velejárója. A világ ás a Lélek természete a felszínen bonyolult — rejtetten azonban egyszerű. Valódi természetük megértése az a hiányzó láncszem, amellyel a Teremtés köre bezárulhat.

A fenti szöveg, az ókorból ránk maradt szöveg, ezért nehezen értelmezhető, de logikus a mai tudásunkhoz és világképünkhöz igazítva.

 

A hét szent alapelv modern nyelven

A Mindenség az elme, az univerzum mentális.

Amint fenn, úgy lenn, amint lenn, úgy fenn.

Semmi sem nyugodt, minden mozog, minden vibrál.

Minden kettős, minden kétpólusú, mindennek van ellentétpárja, szeretni és nem szretni ugyan az, az ellentétek azonos természetűek, de mártákükben csak féligazság, minden ellentmondás megoldható.

Minden áramlik ki és be, mindennek meg van a menete, minden dolog emelkedik és süllyed, az inga kilengése mindenben megnyilvánul, a jobbra való kilengés mértéke és a balra való kilengés mértéke egy, a ritmus kiegyenlítődik.

Minden oknak van következménye, minden következménynek van oka, minden törvényszerűen történik, bár van véletlen, de ez a szó a Törvény előtt mégsem ismert, az oksági viszonynak sok síkja van, de a Törvény elől nincs menekvés.

A nemiség mindenben jelen van, minden rendelkezik saját férfiúi és női elvekkel, a nemiség valamennyi síkon megnyilvánul.

A csoport adományi  alapon műkődik. Adómányokat az egyesület műkődésére és ezoterikus irodalom fordítására fordítunk.

 

A Kybalion szövege a következő forrásokból származik: Rákos Péter (a humanisztikus asztrológia szakértőjétől), Doreen Virtue (jelenleg a New Age ezoterikus piacon lévő legjelentősebb képviselőjétől).